Wat nou, als jij een nieuwe toestroom van klanten hebt?
Wat nou, als jij een manier hebt om te communiceren met jouw community?
Zonder Social?

Dat klinkt zeker als muziek in de oren.

 

Dat klinkt fantastisch. En het kan. Maar makkelijk is het niet.

 

Sales van andere bronnen

Als je klantenstroom momenteel uit jouw marketingtool Social Media komt, moet je een andere marketingtool groter gaan maken en meer aandacht gaan geven.

Om marketing in te zetten die bij jouw merk past, die authentiek voelt en die future-proof is, moet je weten waar je heen wil.

Wat is jouw grote visie? Wat voor merk ben jij aan het bouwen? De weg hiernaartoe is jouw strategie.

Welke marketingtools zet je in om daar te komen? Wat moet je praktisch gezien doen om dichterbij je doel te geraken? Dat is je tactiek.

 

Marketingstrategie en Marketingtactiek voor ondernemers

 

🗺️ Marketingstrategie je road-map. Is creatief. Strategie is lange-termijn. Marketingstrategie heeft te maken met inspiratie en dromen.
🔨 Marketingtactiek is praktisch. Tactiek is korte-termijn. Tactiek is analytisch. Jouw Marketingtactiek heeft te maken met hacks en tools.

 

Wat had je verwacht van deze cursus? Dat je snelle trucs zou leren die je vlug klanten opleveren? Slimme marketingtools die jouw merk gelijk exposure geven?

 

Ja, daar heb ik wel tips over.

 

Maar het is zonde om alleen daarop te focussen.

 

Grote bedrijven hebben de CEO’s en adviseurs die de 🗺️strategie uitstippelen, en het mid-level management dat de 🔨tactiek uitvoert.

 

Maar als ondernemer ben jij de CEO en het mid-level management…

 

Het is zonde als we alleen focussen op tactiek. Het is zó waardevol om ook naar strategie te kijken!

 

Soms hoor je dingen als “Onze strategie is inzetten op Facebook-groepen.” Nee. Dat is je tactiek. Niet je strategie.

 

🗻 We gaan in de volgende Module ons laten inspireren door drie personen die een mooie  strategie hebben, die goed past bij hun persoonlijkheid en hun business. Pas als we nadenken over onze eigen strategie, welke berg we eigenlijk willen beklimmen en waarom, kunnen we gaan nadenken over welke schoenen we nodig hebben en bij welke berghut we moeten overnachten.

 

Drie verfrissende marketingstrategieën zonder Social Media

🗺️

Ik heb voor deze cursus ingezoomd op 3 lange-termijn marketingstrategieën die inspireren. Het zijn strategieën die goed passen bij de lezers van OutoftheGrey, namelijk zelfstandigen en startende ondernemers die willen groeien, op een manier die authentiek en duurzaam is.

  1. De Niche Expert
  2. De Local Hero
  3. De Exclusieve Vakman

 

Drie verfrissende marketingtactieken zonder Social Media

🔨

Voor deze cursus heb ik ingezoomd op 3 tactieken die goed passen bij jullie. Namelijk: je hoeft geen tech-wonder te zijn om ze in te zetten. Je hebt geen mega startkapitaal nodig om te beginnen. En bovendien: ze werkten goed voor mijn klanten, die in verschillende niches actief waren.

  1. Duurzame content maken voor online marketing
  2. Other People’s Network inzetten
  3. Goede ‘old school’ offline marketing

 

Wil je nog meer weten over het verschil tussen strategie en tactiek? Kijk dan deze video. Ik ben niet echt fan van het thema oorlog inzetten om een marketingtheorie te illustreren, maar dit was toch het beste korte animatiefilmpje over dit onderwerp. Het is ook niet heel gek dat oorlog als thema gekozen is, omdat veel van de theorie afkomstig is uit het boek The Art of War.
Binnenkort ga ik mijn eigen versie maken met de bergbeklimming als thema;)

 

En klinkt dit allemaal een beetje theoretisch voor jou? Don’t worry. In de volgende module, Module 3 🗺️ Inspirerende strategieën, zal het allemaal veel duidelijker worden. Daar kijken we naar drie personen:

👩Tess, de bushcraft-survival coach

👱Mitch, de fotograaf

👨‍Jolly Mango’s, de folkband

We zullen inzoomen op hun business, hun strategie en hoe zij Marketing zonder Social Media doen. Marketing zowel online als offline, die goed past bij hen en hun bedrijf.